
17 Mercedes-Benz Trucks voor Dailycool
Dailycool uit Warmenhuizen heeft na een uitgebreide testfase zeventien Mercedes-Benz Actros Trucks aangeschaft en in gebruik genomen.
Dailycool uit Warmenhuizen heeft na een uitvoerige praktijktest met vijf verschillende truckmerken enkele maanden geleden, zeventien Mercedes-Benz Actros trekkers aangeschaft. Deze Actros 1942 LS trucks zijn voorzien van de tweede generatie Mercedes-Benz PowerBooster motor, die drie procent zuiniger is dan zijn voorganger. Inmiddels wijst de praktijk uit dat de nieuwe Mercedes-Benz trucks het uitstekend doen.
Keuze voor de Actros
Een jaar geleden werd besloten om ter uitbreiding en vervanging een praktijktekst met vijf verschillende truckmerken te doen. Die bevestigde de keuze voor de reeds gekozen merken. Naast het brandstofverbruik, was vooral ook de toegevoegde waarde van dealer Gomes Noord-Holland belangrijk.
Uiteindelijk leidde dat tot de aanschaf van 17 nieuwe Actros 1942 LS trekkers met de tweede generatie OM471 motor die drie procent minder brandstof verbruikt en tegelijkertijd meer vermogen levert. Bovendien zijn de trekkers geleverd met de anticiperende cruisecontrol PPC (Predictive Powertrain Control), waarmee extra besparingen tot wel vijf procent mogelijk zijn. Dailycool streeft naar een zo hoog mogelijke bezettingsgraad van de trucks. Naar verwachting zullen de trucks zo’n 180.000 km per jaar rijden.
Eén van de nieuwe Mercedes-Benz Actros Trucks voor Dailycool. (Dailycool.nl)
Een nieuwe ervaring
In een eerder stadium werden processen, automatisering en personeelsplanning (HRM) hiervoor gestroomlijnd. Ook in het wagenpark is deze aanpak zichtbaar door onder meer dubbele shifts met dezelfde vrachtwagen te rijden. Nieuw is de ervaring met FleetBoard op de 17 Actros trucks. Dit Mercedes-Benz telematicasysteem biedt veel inzicht in de rijstijl van de chauffeurs. Maar ook wordt met de module Service & Uptime het onderhoud efficiënt ingepland door de dealer.
Dailycool
Met 52 trekkende eenheden verzorgt Dailycool geconditioneerde transporten van dagverse levensmiddelen binnen Nederland, België en Duitsland. Deze oplossingen variëren van FTL (Full Truck Load) tot meer fijnmazige distributie. Met een prestatiegerichte marktbenadering verwacht Dailycool verder autonoom te groeien.