
Van Wijgerden heeft nieuwe Manoovr
Van Wijgerden Transport uit Molenaarsgraaf heeft de allereerste nieuwe Manoovr dieplader van Nooteboom in gebruik genomen.
De EURO-PX dieplader, de MULTI-PX semi-dieplader en ook nu bij de Manoovr semidieplader. Van Wijgerden is er snel bij als het gaat om het aanschaffen van nieuwe semidiepladers. Zodra er een nieuwe dieplader op de markt is staat het bedrijf al voorop.
Aanschaf en eerste ervaringen
Enkele maanden geleden werd de eerste 6-assige Manoovr afgeleverd en een 4-assige volgt binnenkort. Rinus: “De Manoovr is de enige semidieplader waarop wij ook in Nederland daadwerkelijk 12 ton aslast krijgen. Naast deze twee Manoovr semidiepladers staat ook nog een 2-assige Pendel-X in bestelling. Op deze laatste is onze eerste, 30 jaar oude, Nooteboom ingeruild.” De inruilprijs? Rinus: “Daar ben ik uitermate tevreden over.”
“Toen ik ongezien de eerste 6-assige Manoovr had gekocht zei Dick Nooteboom ‘let maar op, als je hem hebt gezien koop je er nog één’. En dat klopt. Voor ons is de Manoovr een uitkomst. Gisteren hebben we een steenbreker geladen in Antwerpen voor Lleida in Spanje. Deze machine is 3.60 meter hoog en 60 ton zwaar. Door de 78cm lage cm vloer van de Manoovr blijven we onder de 4.50 meter. Dat is echt de maximale hoogte waarmee we langere ritten door Europa kunnen uitvoeren.”
De grote veerweg van de Manoovr is een enorm voordeel bij ritten door België en Frankrijk. Zonder pendelassen geeft de eerste de beste spoorwegovergang al problemen. Met deze steenbreker kan Van Wijgerden voor het passeren van viaducten de hele opleggers nog twaalf centimeter laten zakken.
De nieuwe trailer kan 60 ton aan machines gemakkelijk vervoeren met een perfecte asdrukverdeling.
Uitgesproken uitspraak
Aan het eind van het gesprek tussen het bedrijf met Volvo Trucks nog een opmerkelijke uitspraak: “Met onze nieuwe Nooteboom trailers blijven we de crisis en de concurrentie voor. Zie het maar zo: het zou best eens kunnen, dat de komende jaren voor de zwaar transport branche niet zo gemakkelijk worden. Wij hebben het modernste materieel, met de laagste onderhouds- en bandenkosten. Bovendien hebben we met 12 ton per as het hoogste laadvermogen. Met Nooteboom zijn we onze concurrenten altijd al een stap vóór geweest. En met de Manoovr is onze voorsprong alleen maar groter geworden.”
Dagelijkse praktijkervaring
“Natuurlijk wel gekeken en ook offertes aangevraagd, maar 30 jaar lang hebben we uitsluitend met Nooteboom opleggers gereden. Dat heeft maar één reden: wij zijn van de dagelijkse praktijk en Nooteboom luistert naar onze ervaringen. Wij rijden liever, dan dat we moeten repareren. Stilstand kost twee keer geld: je moet de rekening betalen en je staat stil. Voor ons is Nooteboom het voordeligst want geen ander merk kan de lage onderhoudskosten en de hoge restwaarde van Nooteboom evenaren. Wij kijken niet alleen naar de aanschafprijs maar wat de oplegger gedurende het gebruik ons kost.”
“Vóór 1986 heb ik een paar jaar containers gereden. Op aanraden van een oom kocht ik een tandemas trekker met een Nooteboom oplegger. Deze oplegger hebben we nu, na 30 jaar trouwe dienst, ingeruild op een nieuwe Pendel-X. Bij de aankoop in 1986 maakte ik ook voor het eerste kennis met Dick Nooteboom. Met Dick hebben we in al die jaren ook een zeer plezierige relatie opgebouwd.”
Lees ook:
Nooteboom wint SV Innovation Award 2015